Słów parę o farbkach akrylowych


Witam Was ponownie dzisiejszego dnia :)
Chciałabym powiedzieć Wam (tak powiedzieć - jest filmik :)) - Za co ja lubię farbki akrylowe.
Wiele z Was pisało o pędzelkach, a informacji o samym produkcie którym tworzymy zdobienia znalazłam niewiele.
Od razu chciałam Wam polecić kanał Robin Moses oraz ten konkrety filmik o farbkach akrylowych oraz podstawowych ćwiczeniach dla początkujących. Robin z tego co mi wiadomo jest Amerykanką więc w tym języku są jej tutoriale, dla tych którzy nie do końca sobie radzą z tym językiem między innymi powstał mój post. Sama pierwsze kroki z farbkami zaczynałam na jej kanale :)

Dobra dość pisania o bzdetach, przejdźmy do konkretów.

Farbki akrylowe które ja posiadam są stworzone dla plastyków (do malowania na płótnie, drewnie itd.)
Tak, posiadałam te specjalnie stworzone do paznokci, nie różnią się niczym, po za ceną (oczywiście wyższą), chociaż można trafić na takie które już posiadają dobrą konsystencję do malowania - zazwyczaj pakowane w słoiczki (beznadziejny pomysł, non stop zaklejało mi się wieczko i biegałam za moim A. by mi je otwierał).

Oto zestaw który posiadam - kupiłam na allegro, ale ostatnio znalazłam je w empiku (a właściwie koleżanka poinformowała mnie o tym, że tam można go dostać - Pozdrawiam Ewa jeśli czytasz ;))
Kosztował ok. 25zł, farbki mają pojemność 12ml (posiadam je od pół roku i tylko biel jest na wykończeniu)

Tą dużą farbkę kupiłam z 2 tygodnie temu (w empiku za ok.12zł), chciałam pokazać w filmiku, ale niestety wychodziłam z kadru :/ Od razu mogę Wam polecić zakup większej bieli bo zazwyczaj to ona się najszybciej zużywa przy zdobieniach.
Podsumowując, nie ma większego znaczenia jakie farbki kupicie - moje to firma Phoenix.

Chyba pora przejść do filmiku, bo właśnie w nim zamieściłam resztę informacji oraz pokazałam co i jak.
Nagrywany za jednym podejściem, bez obróbki oraz z wielkim stresem (nawet mówienie do kamery mnie stresuje :D), mimo wszystko mam nadzieję, że będzie on pomocny^^


Blogger nie chciał załadować filmu, a więc pozostał youtube i modlenie się by nikt tego filmiku po za Wami nie odnalazł^^

Kochani, tak jak wspomniałam w filmiku, nie uważam się za świetnego znawcę farbek akrylowych, dzielę się wiedzą która już posiadam, chętnie poczytam Wasze komentarze z ewentualnymi poprawkami czy dodatkowymi informacjami.

A teraz kilka moich zdobień stworzonych przy pomocy farbek akrylowych:




Na ostatnim zdjęciu chciałam Wam pokazać cieniowanie farbkami akrylowymi, to o czym wspominałam w filmiku, czyli delikatne przejście kolorów, które dosyć ciężko uzyskać dzięki lakierom do paznokci.


Na koniec chciałam jeszcze dodać, jedną sporą zaletę tworzenia zdobień przy pomocy farbek akrylowych - nie spotkałam topu który by je rozmazał! Przy malowaniu detali lakierami, zdarza mi się to praktycznie zawsze.


PS. Wpadka z białą farbką akrylową na wizji.. No cóż odkryłam, że ta dana farbka nie usuwa się tak łatwo przy pomocy wody^^ za to zdrapałam ja bez problemu paznokciem :)

Jeżeli moje informacje Wam się przydały i równie chętnie poczytacie (i może ponownie zobaczycie filmik) o pędzelkach, jak nimi malować i który do czego służy to dajcie mi znać w komentarzach!
Ten post był stworzony typowo pod kątem dlaczego warto farbki mieć.

Pozdrawiam,


40 comments:

  1. Fajny post, chociaż po zapowiedzi na FB spodziewałam się recenzji poszczególnych farbek. Filmik bardzo przydatny dla osób zaczynających zabawę w nail art.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaki filmik o pędzelkach? Szukam na YT i nie widzę.

      Delete
    2. O pędzelkach nie robiłam, robiłam o cieniowaniu farbkami :P Co do recenzji, nie chciałam się skupiać na poszczególnych farbkach bo po za żółtym kolorem większość zachowuje się tak samo, co do firm, też nie próbowałam wielu a te "specjalne do paznokci" szybko wywaliłam bo i tak nie było mocy by je otwierać bez pomocy narzeczonego :P

      Delete
  2. Zaraz biorę się za filmik, ale już mogę powiedzieć dziękuję! ;) Wszelakie podstawowe informacje na pewno się przydadzą, bo właśnie zaczynam przygodę z akrylówkami. I filmik Robin chyba kiedyś widziałam. Nie wiem, może inny, ale ją kojarzę ;) U niej jest fajnie i na temat ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obejrzałam i na pewno skorzystam z informacji ;) Ale muszę się przyznać, że na początku nie mogłam się skupić, bo gapiłam się na to piękne (zgaduję, że tasiemkowe) zdobienie. No wyglądałam dosłownie tak: (♥.♥)

      Delete
    2. Tak tasiemkowe :) dziękuję bardzo!

      Delete
  3. małe dzieła sztuki te paznokcie :) jesteś genialna w tym co robisz!

    ReplyDelete
  4. Cuda można z nimi stworzyć jak widać :)

    ReplyDelete
  5. Ale super post!! Filmik genialny :) Ja chce jeszcze taki o pędzelkach :)
    Moja podstawka do farbek, to pokrywka z opakowania po patyczkach kosmetycznych :) I faktycznie zaschnięta farbka ładnie z niej schodzi.
    Ja mam w dużym opakowaniu białą i czarną, kupione w sklepie dla plastyków :) Ale marzy mi się zestaw, bo na razie mam taki z allegro w pojemniczkach w pasku i mi zaczęły zasychać ;/
    O "rzeźbieniu" w farbce nie wiedziałam - dziękuję za uświadomienie :)

    ReplyDelete
  6. Dla osób początkujących filmik bardzo przydatny :) Nigdy nie wpadłam na to, aby wykałaczką poprawiać dany kształt :) Świetny sposób i jak będzie taka potrzeba to na pewno z tego skorzystam. Ja zawsze robię gradient lakierami, ale już wcześniej pisałaś, że Ty robisz za pomocą farbek - tego też muszę spróbować :) W ogóle masz świetny głos i z chęcią się Ciebie słucha. Przepiękna sowa na paznokciu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mój narzeczony stwierdził, że mój głos jest bardzo przekłamany cytuję "na żywo masz głos jak dziecko" xD

      Delete
  7. przekonałaś mnie, potrzebowałam takiego posta :D

    ReplyDelete
  8. Świetny post! Myślę, że najwyższy czas wypróbować na większą skalę akrylowe farby. Mam kilka odcieni w dużych tubach ale jakoś nie mogę się przemóc... A jak reagują farbki na Seche, Poshe i inne tego typu specyficzne topy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie miałam, ale osobiście pokrywałam farbki arylowe ok. 5 różnymi topami nigdy nic się z nimi nie działo :)

      Delete
  9. zakochałam się w tym pierwszym zdobieniu ♥

    ReplyDelete
  10. To, ze farbki sie nie rozmazują pod topem, to ich zdecydowanie największy plus!
    Mam podobny zestaw malutkich farbek, i kilka dużych. A najszybciej schodzi mi czarna.

    ReplyDelete
  11. Jutro obejrzę na pewno filmik- chłonę wszystko o farbkach i pędzlach, bo jestem zielona w temacie, a farbki już mam ;)
    Cudowne jest to pierwsze zdobienie ;)

    ReplyDelete
  12. Świetnie mi się Ciebie słuchało :)
    Co do farbek to na początku miałam takie dla plastyków i to była męka, niedawno zainwestowałam w takie specjalne do paznokci, za 24 kolory zapłaciłam 60 zł (bez wysyłki) i z takimi dopiero jest przyjemność malowania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgodzę się, że można trafić na dobrej jakości farbki do paznokci, jednak ja po uporaniu się z konsystencjami, kupuję "byle co" :P

      Delete
  13. Piękne są te Twoje mani, a takie farbki warto mieć :)

    ReplyDelete
  14. Już od jakiegoś czasu planuję zakup takich farbek, bo jak widać u Ciebie prawdziwe cuda można z nich stworzyć ;)

    ReplyDelete
  15. Do takich malowanek akryle są najlepsze, lakiery wymiękają;). Miałam kiedyś podobny zestaw, trochę więcej kolorów było, z allegro. Czasem bywają też w Lidlu, dość tanio.
    Żaden top nie rozmaże farbek akrylowych, bo akryl rozpuszcza się w wodzie, a potem zastyga jak "plastik", więc top go nie ruszy:)

    ReplyDelete
  16. Świetny post, ja jakoś ciągle jestem wierna lakierom, ze względu na to że są wygodniejsze gdy maluję komuś, sobie też lubię używać farbek akrylowych ;)

    ReplyDelete
  17. Dzięki :) Bardzo przydatny filmik i notka. Nie wiedziałam o rzeźbieniu wykałaczką ^^ Teraz będę używać Twojego sposobu. No i muszę sobie sprawdzić lepsze farbki bo moje są niezbyt dobrej jakości, aczkolwiek na czarny nie narzekam. Biały tak jak Ty kupiłam w dużej tubie, starczy na milion lat :P

    ReplyDelete
  18. nie wiedziałam, że można "rzeźbić" w farbkach, bardzo przydatne info :) filmik wyszedł super, nie musisz się bać, ze znajdzie je kto inny bo jest świetny! Jest bardzo naturalny i miło się ogląda :) też posiadam zwykłe farbki dla plastyków, z resztą kupione właśnie dlatego, że już kiedyś się z Twojego bloga dowiedziałam, że takich używasz :)

    ReplyDelete
  19. bardzo przydatny post i ten filmik cudo :D trochę więcej się dowiedziałam o farbkach akrylowych , bo dopiero od niedawna ich używam :D

    ReplyDelete
  20. bardzo przydatny filmik, po wyplacie biore sie za farbki akrylowe normalnie bo duzo mi rozjasnilas :D dziekuje

    ReplyDelete
  21. Świetny post , w wolnej chwili obejrzę jeszcze twój filmik .Sama chce zacząć zdobienie paznokci i zastanawiałam się jakie to muszą być farbki :) Wybiorę się do empiku i zobaczę czy to moje bajka z tymi zdobieniami :) Twoje są przepiękne - szczególnie urzekły mnie misie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mam żołty z Lovely bodajże i bardzo fajnie kryje :)

      Delete
  22. Ja też mam farbki z Empiku, ale w słoiczkach :) Zaraz obejrzę Twój filmik.
    Ale myślę, że najważniejsze są pędzelki, ja niby mam jakieś cieniutkie z Allegro, a bardzo cienkiej linii namalować nie mogę :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. wystarczy obciąć jeden z nich, choć szczerze przyznam, że najważniejsza jest praktyka, mi też na początku mało co wychodziło. Dobrze jest nanosić farbkę tylko na sam koniuszek pędzelka i delikatnie nim malować nie przyciskając mocno :)

      Delete
  23. Post i filmik bardzo przydatny. Podejrzewam, że te farbki są Twoimi pierwszymi jakie masz, troszkę szkoda bo wtedy miałabyś porównanie i nam byś przekazała, które się u Cb najlepiej sprawdziły.Mam nadzieję, że jak kiedyś inne wypróbujesz to zrobisz też taki filmik ja się piszę :) Na filmiku mówiłaś, że masz problem z żółtą farbką a już myślałam i się obawiałam, że tylko ja mam problem z tym kolorem. Z pewnością zaciekawiło mnie to że wykałaczką można zmienić kształt farbki :) ja swoje również kupiłam w sklepie malarskim na allegro za śmieszne pieniądze na próbe. Dziś już bym ich nie kupiła bo jednak nie są najlepsze ja to wiem. Muszę po nowym roku sprawić sobie nowe a szczególnie większe białą i czarną. U mnie to te dwie są najczęściej używane. Ja rzadko mieszam farbki z wodą i może tu tkwi problem mojej konsystencji w co wątpię bo po Twoich widać że są lepsze. Interesuje mnie ten pędzelek cieniutki co malowałaś nim żółcią na kole. Mogłabyś mi powiedzieć co to za pędzelek? bo jest fajny i cieniutki jakie ja uwielbiam używać. Mi za podstawkę służy po szkolnych farbkach podstawka bo farbki się skończyły i akurat nie wyrzuciłam tego lata temu i się przydało a mam też taką podstawkę po patyczkach kosmetycznych też jest idealna. Po lodach też gdzieś mam taką z pojemnikiem i uwierz mi że myślałam że Twoja jest właśnie po takich lodach :) Miło jest się zaskoczyć. Ogólnie filmik i rady mi się podobały czekam na więcej choć wiem, że to łatwe u Cb nie będzie. Dzięki raz jeszcze a i za błędy przepraszam bo w głowie tyle myśli się nasuwało i nie wiem czy wszystko tu napisałam co chciałam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Z tego co widzę u Ciebie to faktycznie woda nie pomoże, bo moim zdaniem konsystencja Twoich farbek jest za rzadka, a jeśli są gęste a i tak tworzą prześwity to się poddaję i nie wiem co poradzić :P Szczerze to nie wiem czy kiedyś kupię farbki innej firmy bo tej mi odpowiadają, chociaż planuję poszerzyć kolorystykę więc może i skuszę się na coś innego :) Co do pędzelka, widząc pytania dziś zasiadam do filmiku o pędzelkach a raczej jak ja się nimi posługuję... Mam dwa zestawy oba z allegro, drugi który kupiłam odpowiada mi bardziej, poszperam u siebie na profilu i podam linki do sprzedawców :)

      Delete
    2. o super :) kurcze ja chyba mam taki podobny z Donegala muszę tez to sprawdzić :) a te farbki teraz są w empiku po 19,99zł :) też jak będę kupować to wolę więcej kolorów bo też miałam 12 tylko podstawowych

      Delete
  24. super, przydatny wpis na pewno kiedyś z niego skorzystam, na razie niestety nie mogę nigdzie u siebie znaleźć farbek akrylowych takiego zestawu... na tym moim zadupiu. wiec bede chyba zmuszona zamowic na allegro. w każdym razie muszę skorzystać ;)

    ReplyDelete
  25. świetny filmik. nie wiem, dlaczego jak tak długo zwlekałam z kupnem farbek! Też lubię je szczególnie za to, ze można je zmywać, poprawiać praktycznie do woli.
    Pierwsze zdobienie jest genialne, chyba je od Ciebie "odgapię" za jakiś czas:)

    ReplyDelete
  26. świetny post, faktycznie, ostatnio zaroiło się od pędzelków :)
    masz bardzo miły głos, przyjemnie się ciebie słuchało :D
    ja również używam farb dla palstyków, z tym, że wszystkie moje tuby są wielkości Twojej białej ^^ ale były kupowane z myślą o czymś innym :)
    więcej takich filmików proszę :D

    ReplyDelete
  27. Super są Twoje pazurki zdobione farbkami - chyba sama spróbuję

    ReplyDelete
  28. dzięki pewnej blogerce która mi Poleciła Twój blog dowiedziałam się w końcu czegoś konkretnego o farbkach :)
    Ostatnio zakupiłam od Dekorynki na allegro farbki za 18 zł.... jednak jak zabrałam się za pierwsze próby mazania..okazało się iż farbki są za rzadkie :/
    czy to znaczy, że już takie będą i się raczej nie będą nadawały do malowania po paznokciach?

    ReplyDelete

Bardzo dziękuję za każdy jeden komentarz.
Zawsze przyprawiają mnie one o uśmiech na twarzy :)

Komentarze zawierające reklamy będą usuwane.